Четвер, 19.12.2024, 02:16
Вітаю Вас, Гість
Головна » Файли » Дбайливим батькам » Корисні поради

Що повинен знати майбутній першокласник?
06.10.2013, 00:35
                  Що повинен знати майбутній першокласник?
  В межах розвитку мовлення і готовності до оволодіння грамотою майбутньому першокласнику необхідно:
уміти чітко вимовляти всі звуки мови;
уміти інтонаційно виділяти звуки в словах;
уміти виділяти вказаний звук в потоці мовлення;
уміти визначати місце звука в слові ( на початку, в середині, в кінці);
уміти вимовляти слова складами;
уміти складати речення із 3 - 5 слів;
уміти називати в реченні тільки 2-ге слово, тільки 3-є слово, тільки 4-е слово ...;
уміти використовувати узагальнюючі поняття ( вовк, лисиця, ведмідь - звірі);
уміти складати оповідання за картиною ( наприклад " У парку"; "На дитячому майданчику"; "За грибами", "Відпочинок на морі"...);
уміти складати декілька речень про предмет;
розрізняти жанри художньої літератури ( казка, оповідання, вірш, байка);
уміти напам'ять читати улюблені вірші;
уміти послідовно переказувати зміст казки.

До початку навчання в школі у дитини повинні бути розвинуті елементи математичного уявлення:

знати цифри від 0 до 9;
уміти рахувати до 10 і у зворотньому напрямку, від 7 до 2 ...;
уміти називати попередні і наступні числа відносно будь - якого числа в межах першого десятка;
знати знаки +, -,=, >, <;
уміти порівнювати числа першого десятка ( наприклад, 7<9, 5>2, 3=3);
уміти співвідносити цифру і число предметів;
уміти порівнювати дві групи предметів;
уміти складати і розв'язувати задачі на одну дію на додавання і віднімання;
уміти порівнювати предмети за кольором, за формою, за розміром;
знати назви фігур: трикутник, квадрат, коло;
уміти оперувати поняттями : " зліва", " справа", "внизу". "зверху", "пізніше", "вперед", "за", "між"...;
- порівнювати по довжині, висоті, ширині;
- орієнтуватися на листі паперу;
- розрізняти форму предметів;
- складати із декількох трикутників, чотирикутників фігури більшого розміру;
- вимірювати довжину предметів з допомогою умовної міри;
- порівнювати до 10 предметів, різних за величиною;
- ділити коло, квадрат на 2, 4 рівні частини;

уміти групувати за ознакою запропоновані предмети.

В межах і уявлень про оточуючий світ майбутньому першокласнику необхідно:

уміти розрізняти по зовнішньому вигляду рослини, поширені в нашій місцевості ( наприклад, клен, береза, соняшник, ромашка...) і називати їх ознаки;
уміти розрізняти диких і свійських тварин ( корова, ведмідь, лисиця, коза...);
уміти розрізняти за зовнішніми ознаками види птахів ( наприклад, сорока, горобець, дятел...);
мати уявлення про сезонні ознаки природи ( наприклад, осінь - жовте і червоне листя на деревах, пожовкла трава, збір врожаю,);
знати назву 1 - 3 кімнатних рослин;
знати назви 12 місяців року, пір року;
знати назви всіх днів тижня.

Крім того, дитина, що готується стати першокласником, повинна знати :
в якій країні, в якому місті, селищі, на якій вулиці, в якому будинку живе;
повні імена членів родини, мати загальні поняття про різні види їхньої діяльності;
знати правила поведінки в громадських місцях і на вулиці.

Мислення :

- Визначення четвертого зайвого.
- Класифікація, узагальнення.
- Схожість - відмінність.
- Уміння розв'язувати логічні завдання.
- Складання із паличок для рахунку.
- Складання фігур із частин.
- будування з кубиків за схемою, рахунок використаних кубиків.

 Моторика: 

- Правильно тримати ручку, олівець, пензлик.
- Уміти креслити пряму лінію.
- Писати друковану літеру за зразком.
- Вирізати з паперу.
- Охайно клеїти.
- Малювати як окремі зразки, так і сюжетні малюнки.
- Виготовляти аплікаціїї.
 
Предметный світ
Діти повинні уміти :

- порівнювати, групувати, класифікувати предмети;
- називати матеріали, з яких вони виготовлені;
- розуміти значення узагальнюючих слів.

Час

Діти повинні уміти:
- розрізняти і називати частини доби і їх послідовність;
- розуміти значення понять "вчора", "сьогодні", "завтра"
- знати дні тижня, їх послідовність;
- уміти називати місяці року.

Нежива природа 

Діти повинні:
- мати уявлення про сезонні зміни в природі;
- визначати стан природи: сонячно, пасмурно, вітряно, дощить, випав сніг.

Тваринний світ

Діти повинні мати уявлення :
- про свійських і диких тварин;
- про перелітних і зимуючих птахів;
- про залежність змін в живій природі від змін в неживій природі.

Рослинний світ

Діти повинні мати уявлення :

- про умови що необхідні для росту рослин;
- про лісові ягоди, гриби;
- про овочі і фрукти;
- про дерева, кущі, квіти.
Діти повинні уміти розрізняти і називати дерева за корою, листям, плодами.

Велика моторика

Діти повинні уміти :
- прямо и твердо ходити, бігати, стрибати;
- точно ловити и кидати м'яч;
- впродовж деякого часу носити легкі речі, великі предмети;
- застібати гудзики , зав'язувати шнурки.

Дрібна моторика

Діти повинні уміти :
- проводити прямі лінії;
- «бачити» рядок и писати в ньому;
- бачити клітинки і точно вести за ними малюнок.
Категорія: Корисні поради | Додав: ivanka | Теги: першокласник
Переглядів: 1094 | Завантажень: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]