Головна » Файли » Дбайливим батькам » Корисні поради |
Що повинен знати майбутній першокласник?
06.10.2013, 00:35 | |
Що повинен знати майбутній першокласник?
В межах розвитку мовлення і готовності до оволодіння грамотою майбутньому першокласнику необхідно: уміти чітко вимовляти всі звуки мови; уміти інтонаційно виділяти звуки в словах; уміти виділяти вказаний звук в потоці мовлення; уміти визначати місце звука в слові ( на початку, в середині, в кінці); уміти вимовляти слова складами; уміти складати речення із 3 - 5 слів; уміти називати в реченні тільки 2-ге слово, тільки 3-є слово, тільки 4-е слово ...; уміти використовувати узагальнюючі поняття ( вовк, лисиця, ведмідь - звірі); уміти складати оповідання за картиною ( наприклад " У парку"; "На дитячому майданчику"; "За грибами", "Відпочинок на морі"...); уміти складати декілька речень про предмет; розрізняти жанри художньої літератури ( казка, оповідання, вірш, байка); уміти напам'ять читати улюблені вірші; уміти послідовно переказувати зміст казки. До початку навчання в школі у дитини повинні бути розвинуті елементи математичного уявлення: знати цифри від 0 до 9; уміти рахувати до 10 і у зворотньому напрямку, від 7 до 2 ...; уміти називати попередні і наступні числа відносно будь - якого числа в межах першого десятка; знати знаки +, -,=, >, <; уміти порівнювати числа першого десятка ( наприклад, 7<9, 5>2, 3=3); уміти співвідносити цифру і число предметів; уміти порівнювати дві групи предметів; уміти складати і розв'язувати задачі на одну дію на додавання і віднімання; уміти порівнювати предмети за кольором, за формою, за розміром; знати назви фігур: трикутник, квадрат, коло; уміти оперувати поняттями : " зліва", " справа", "внизу". "зверху", "пізніше", "вперед", "за", "між"...; - порівнювати по довжині, висоті, ширині;
- орієнтуватися на листі паперу; - розрізняти форму предметів; - складати із декількох трикутників, чотирикутників фігури більшого розміру; - вимірювати довжину предметів з допомогою умовної міри; - порівнювати до 10 предметів, різних за величиною; - ділити коло, квадрат на 2, 4 рівні частини; уміти групувати за ознакою запропоновані предмети. В межах і уявлень про оточуючий світ майбутньому першокласнику необхідно: уміти розрізняти по зовнішньому вигляду рослини, поширені в нашій місцевості ( наприклад, клен, береза, соняшник, ромашка...) і називати їх ознаки; уміти розрізняти диких і свійських тварин ( корова, ведмідь, лисиця, коза...); уміти розрізняти за зовнішніми ознаками види птахів ( наприклад, сорока, горобець, дятел...); мати уявлення про сезонні ознаки природи ( наприклад, осінь - жовте і червоне листя на деревах, пожовкла трава, збір врожаю,); знати назву 1 - 3 кімнатних рослин; знати назви 12 місяців року, пір року; знати назви всіх днів тижня. Крім того, дитина, що готується стати першокласником, повинна знати : в якій країні, в якому місті, селищі, на якій вулиці, в якому будинку живе; повні імена членів родини, мати загальні поняття про різні види їхньої діяльності; знати правила поведінки в громадських місцях і на вулиці. Мислення : - Визначення четвертого зайвого. - Класифікація, узагальнення. - Схожість - відмінність. - Уміння розв'язувати логічні завдання. - Складання із паличок для рахунку. - Складання фігур із частин. - будування з кубиків за схемою, рахунок використаних кубиків. Моторика: - Правильно тримати ручку, олівець, пензлик. - Уміти креслити пряму лінію. - Писати друковану літеру за зразком. - Вирізати з паперу. - Охайно клеїти. - Малювати як окремі зразки, так і сюжетні малюнки. - Виготовляти аплікаціїї. Предметный світ Діти повинні уміти : - порівнювати, групувати, класифікувати предмети; - називати матеріали, з яких вони виготовлені; - розуміти значення узагальнюючих слів. Час Діти повинні уміти: - розрізняти і називати частини доби і їх послідовність; - розуміти значення понять "вчора", "сьогодні", "завтра" - знати дні тижня, їх послідовність; - уміти називати місяці року. Нежива природа Діти повинні: - мати уявлення про сезонні зміни в природі; - визначати стан природи: сонячно, пасмурно, вітряно, дощить, випав сніг. Тваринний світ Діти повинні мати уявлення : - про свійських і диких тварин; - про перелітних і зимуючих птахів; - про залежність змін в живій природі від змін в неживій природі. Рослинний світ Діти повинні мати уявлення : - про умови що необхідні для росту рослин; - про лісові ягоди, гриби; - про овочі і фрукти; - про дерева, кущі, квіти. Діти повинні уміти розрізняти і називати дерева за корою, листям, плодами. Велика моторика Діти повинні уміти : - прямо и твердо ходити, бігати, стрибати; - точно ловити и кидати м'яч; - впродовж деякого часу носити легкі речі, великі предмети; - застібати гудзики , зав'язувати шнурки. Дрібна моторика Діти повинні уміти : - проводити прямі лінії; - «бачити» рядок и писати в ньому; - бачити клітинки і точно вести за ними малюнок. | |
Категорія: Корисні поради | Додав: ivanka
| Теги: | |
Переглядів: 1094 | Завантажень: 0 |